• Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact
Logo Logo Logo Logo Logo
  • Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact
  • Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact

12 feb hebben jullie een steengoed logo?

Geplaatst op 09:24h in Eerste indruk, Huisstijl, Logo, Uitstraling door Peter

De kracht van een sterk logo zit in 3 dingen: er is professionele aandacht aan besteed; het komt aantoonbaar vanuit de identiteit van de organisatie en er zit een helder verhaal bij of uniek kenmerk onder.

Ik heb het dus niet allereerst over een mooi of leuk ontwerp. Of dat het hip, modern of ‘iets anders’ is. Of dat het ontwerptechnisch goed in elkaar zit. Nee, dat volgt vanzelf als het door echte (onze) vormgevers gecreëerd is.

Vaak vergt een echt sterk logo een hogere investering. Aandacht = tijd = geld. En net zo vaak is er die verleiding (of budgettaire noodzaak) om het zo goedkoop mogelijk te willen doen. Dat laatste kan tegenwoordig vrij makkelijk.

Voorkom missers
De aanbiedingen voor een bijna gratis naam of logo, vliegen je via facebook en instagram en linkedIn om de oren. Waarom willen vele ZP’ers, MT’s en CEO’s er dan toch flink in investeren? Ik weet dat ze dat doen omdat ze het grotere belang inzien. Omdat het de eerste kennismaking is en zo de eerste indruk vestigt in iemands herinnering.

Omdat het bewust en onderbewust een anker kan worden voor sympathie of trots.

Omdat het met onze hulp en collega’s vooraf is doorleefd, verankerd en verinnerlijkt… in gedrag, houding en mening. Het logo is dan niet langer alleen een leuk plaatje, maar een verlengstuk van de ‘organisatieziel’ als het ware. Het is een reden voor stake holders om te kopen of voor medewerkers om te blijven.

Een sterke presentatie
Want, waarom huilen mensen soms omdat muziek hen RAAKT? Omdat het van binnenuit op hen afkomt. Wanneer spreken juryleden over DE X-factor? Omdat de artiest zichzelf geeft. Waarom besteden mensen überhaupt aandacht aan hun presentatie en uiterlijk?

Omdat ze weten dat de wereld kijkt en beoordeelt. Daarom denkt iedere performer die zich naar buiten toe presenteert diep na over: kleding, haardracht, houding, imago, make-up, licht en… etc.

Hetzelfde geldt voor je organisatie: jullie showen jezelf off-line en online en aan de hele wereld . Via allereerst: je huisstijl en juist ja: jullie logo en tagline. Je staat als het ware op een wereldwijd podium voor een reusachtig groot publiek, de camera’s draaien al en de spotlights flitsen NU aan. Now is the time to make that targetted impression.

De Huisstijl laat je zien
Wat wens ik dan dat jullie er TOP uitzien. En kracht uitstralen. Zoals jullie uniek zijn! Zoals jullie hebben bedacht! Zoals jullie door ons zijn geadviseerd ook?!

Doe jezelf niet tekort, investeer in dat LOGO en die HUISSTIJL en die SLAGZIN. Wij bedenken dit pakket voor je en helpen je graag om jezelf passend, KRACHTIG samen te vatten.

Voor ieder uniek
Hoe dat er exact dan uit gaat zien is geen standaard ontwerpformule, maar een doordachte aanpak op maat. Daar kan geen algoritme of TE goedkope ontwerper uit bijv. India, tegenop. Zie de criteria. En mail dan nu met De HuisstijlMeester svp: peter@de huisstijlmeester.nl

Tags:
Design, Huisstijl, identiteit, Identity, Logo, podium, Presentatie