• Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact
Logo Logo Logo Logo Logo
  • Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact
  • Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact

01 apr Waarom is ‘Identity’ zo belangrijk?

Geplaatst op 18:55h in Eerste indruk, Geen categorie, Identity, Logo, Uitstraling door Peter

Soms hoor ik mijn opdrachtgever even zuchten als ik bij een logo of slagzin eerst grip wil krijgen op de zakelijke identiteit.

Ik zie ze denken: ‘Waarom is dat nodig’? Deze ‘moeilijke’ vragen over wie we zijn en waar we voor staan ed’. Waarom zo ‘vaag’ beginnen terwijl ik ‘gewoon’ een leuk idee wil en vooral een snelle oplossing voor mijn heldere vraag?’.

Voor herkennning
Het antwoord is heel simpel. Het kan zeker snel en zonder die vragen. Maar dan krijg je een inwisselbare, standaardoplossing die geen relatie heeft met jullie voordeel, ambitie, cultuur of historie.

En ik weet een ding zeker na 35 jaar ervaring: als je doelgericht en creatief ook jezelf laat zien als bedrijf, vergroot dat de sympathie, herkenbaarheid, geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van je aanbod.

Relatie bouwen
Dan koop je als afnemer niet alleen de buitenkant (product of dienst) van een aanbieder, maar ook een beetje de binnenkant (de ‘how & why’ of: ‘bezieling’). En we weten allemaal dat beide tellen in een hechte relatie? Denk maar aan die met je partner?

Creativiteit neemt tijd
Wij zijn als HuisstijlMeesters geen gokmachine waar je een muntje ingooit en waar dan automatisch een stroom creatieve, rake oplossingen uitrolt. Wat ons gevraagd wordt, bestaat nog niet en is in samenstelling uniek bedacht voor je. Dat vraagt enige tijd.

Een huisstijl, animatie, concept of slagzin is vaak een plots idee in mijn hoofd (terwijl ik het gras maai wellicht), maar daar zit wel eerst jullie informatievoeding onder. Dit idee wordt daarna binnen ons topteam, vertaald naar beeld of tekst of video of geluid.

Oplossing op maat
Wij werken met informatie vanuit jullie situatie, cultuur, markt, ambitie en wensen. Pas dan krijg je een oplossing op maat (en alleen een passende oplossing… scoort optimaal). Al na een eerste brainstorm voel ik aan hoe ik jullie kan ‘samenvatten’ en hoe we tot een aantrekkelijk voorstel kunnen komen.

Onderscheidend graag!
Ook het broodnodige onderscheid met concurrenten creëer je bijna als vanzelf, als je eenmaal je eigen identity in beeld hebt. Want dat eigen DNA is individueel en dus per definitie uniek genoeg om op te vallen. En vaak haal ik dan naar boven wat allang aanwezig is bij jullie en wat je zelf (logischerwijs) niet meer ziet.

My quote: It’s not just about selling somewhat or even being someone, but about meaning something (for your buyers or believers).

Word als die stevig gewortelde prachtige boom met een rijke bladerbloei, opdat je de vruchten kunt delen van je aanbod en voordeel, met klanten en andere stake holders.

Nu eerst kennismaken? Graag!
Mail mij: peter@dehuisstijlmeester.nl

Tags:
branding, Huisstijl, logo maken, logo ontwerp, Slagzin