• Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact
Logo Logo Logo Logo Logo
  • Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact
  • Portfolio
    • Klantlogo’s
    • Cases
  • Aanbod
  • De Huisstijlmeester?
    • Over mij & ons
    • Ons logo
    • Blog
  • De essentie
  • Contact

09 nov De K van… Krachtig (design)

Geplaatst op 13:08h in Design, Huisstijl, Logo, Uitstraling door Peter

Iedere keer krijg ik weer energie als er ’n nieuw huisstijl-design gevraagd wordt. ja echt! Het is heerlijk om na te mogen denken over jullie weer frisse, krachtige indruk naar klanten, markten en prospects. Ik combineer daarbij altijd strategische overwegingen & analyse met een modern fris design & opvallende copy.

Dus even de diepte in samen, voordat we creatief worden voor je. Dit keer mochten we aan de slag voor de firma Klumpers bij Den Haag. Wij verdiepten ons eerst in hun wensen, aanbod, omgeving en de SWOT analyse. Het gaat bij hen om de inkoop en verkoop van kostbare grondstoffen als goud en diamanten. Of van duurdere artikelen waarin deze verwerkt zijn.

Verleden, heden en toekomst
Dat is een zeer specifiek wereld die al honderden, zelfs duizenden jaren bestaat. Tegelijk is er enige zorg. Want als we de markt en het sentiment bekijken onder consumenten, neemt de belangstelling wat af voor goud en zilver? Bezoekers zijn toch vaak al wat ouder. Vraag was dan ook hoe we qua design de aansluiting behouden met alle generatie(s).

Dat vroeg allereerst om een vriendelijke maar duidelijke typografie. Wat ons betreft boek je daarmee al direct een flinke stap voorwaarts richting: moderner en sympathieker.

Het beeldmerk
Een helder beeldmerk moet ook solo, zonder de naam opvallen en herkenbaar blijven. Al was het maar op social media. Vandaar deze strakke vorm met de K. Die herken je direct en koppel je al snel aan de naam. Qua vorm sluiten we aan bij het fenomeen ‘contant geld’. Want dat is wat je krijgt aan de balie. Coins dus. Dat beeld pakten we op en gaven het vorm.

Relevant beeld ook, want het overbrugt de generaties. Jongeren zijn online bezig en zullen online ook hun zekerheden zoeken, via vermogen in bijvoorbeeld encrypted wallets.

Dit logo haakt in op ouder & nieuwer. Dus zowel letterlijk juist (men krijgt nog gewoon echt geld -echte coins- bij de balie) als ook visueel aansluitend bij de nieuwe werkelijkheid van de crypto-wereld (en Branding aldaar).

Krachtig design
Alles is op maat ontworpen. Iedere letter is bekeken. Het beeldmerk is uniek ontworpen en gekoppeld aan de naam via de K en zo direct herkenbaar bij los gebruik.

Al met al een KRACHTIGE presentatie die het offline verleden en de online toekomst van edelmetalen, beleggingen en financiƫn koppelt. Wij presenteerden het bijzonder graag!

Wil je ook een relevant, opvallend, doordacht en betaalbaar logo? Waar je weer jaren mee vooruit kunt?
Mail mij: peter@dehuisstijlmeester.nl

PS: dit was het oudere logobeeld

Tags:
Design, Eerste indruk, Huisstijl, Logo, logo ontwerp, Ontwerp, Presentatie