Het betreft een fusie van 3 zelfstandige internationale kwekerijen met honderden medewerkers. Als lid van het transitieteam schreef ik mee aan het businessplan.
Er werd een aansprekende nieuwe naam en flexibele huisstijl gezocht, waar alle 6 directieleden mee konden instemmen. Daarbij lag net zoveel nadruk op interne acceptatie en het besluitvormingsproces, als op design en creativiteit, als ook op de externe Marcom en PR.
Mijn eerste workshop met het nieuwe MT ging over identiteit, cultuur, markt & concurrentie. Voordat het feitelijke creatieve proces begon, schreef ik mee aan visie, missie, aanbod, story en pitchteksten.
Daarna heb ik gezocht naar een fysiek uniek kenmerk uit hun productieproces. Dat werd een zg. inzaai-tray. Deze is vertaald naar een fris en flexibel toepasbaar huisstijlbeeld, waarin je ook de plantproducten gestileerd herkent.
De naam werd een (online) zoektocht en uit mijn analyse en argumentatie werd uiteindelijk Plantise gekozen. Het domein werd gekocht in de US. Wij mochten daarna vele uitingen ontwerpen, schrijven en realiseren. Van vrachtwagendesign t/m beurs-stand ontwerp.