Cases

Case Start-up

Een nieuwe praktijk voor Mondhygiene met een nadruk op tandzorg voor kinderen. Na de intake en brainstorm wilde ik vooral een lage drempel uitstralen.

Want gebitszorg gaat vaak samen met angst en pijnklachten. Onze omgevingsanalyse liet verder flinke concurrentie zien in deze wereldstad. Ook viel op dat veel andere collega’s het gebouw, de wachtkamer en hi-tech apparatuur laten zien. Dat kan anders!

Zaak dus om te creëren wat direct visueel opvalt en blijft hangen. Vandaar de naam, kleuren en het vrolijke op patiënten/mensen gerichte beeldmerk. De slagzin heeft een leuke dubbele betekenis.

Deze kun je letterlijk en figuurlijk nemen. Dus ook de communicatie stimulerend, wat een essentieel onderdeel is van het herstel en de collegiale sfeer.

Al met al een stijl van het huis die zich ook prima laat gebruiken als glas- en wanddecoratie. Wij ontwierpen verder de stationary materialen en de website.

Case Scale-up

Na 15 jaar werd het eerste logobeeld als ouderwets en complex ervaren. Met de nieuwe CEO mochten wij aan de slag voor een evolutionaire huisstijlaanpassing. Internationaal cultureel acceptabel. Dus behouden wat goed is en vernieuwen wat moderner kan.

Wij vereenvoudigden het design en de letterkeus, gaven het geheel een frisse, jongere kleurstelling en hebben als beeldmerk het procesaanbod laten terugkomen. Als een golf-lijn onder het woordmerk (denk aan verpakkingsmachines).

Vanuit onze opties voor een krachtige tagline werd de nieuwe combinatie van know-how en flow-wrap gekozen: flow-how. Zo een besluit nemen vraagt om meer dan mooie blauwe ogen.

Het werd onderbouwd na constructieve brainstorming en argumentatie vanuit markt, UBP, beleid, positionering en identiteit.

PS: Had ik al verteld dat wij ooit ook de bedrijfsnaam bedachten?

Plantise_logo_peetzen

Case Grown-up

Het betreft een fusie van 3 zelfstandige internationale kwekerijen met honderden medewerkers. Als lid van het transitieteam schreef ik mee aan het businessplan.

Er werd een aansprekende nieuwe naam en flexibele huisstijl gezocht, waar alle 6 directieleden mee konden instemmen. Daarbij lag net zoveel nadruk op interne acceptatie en het besluitvormingsproces, als op design en creativiteit, als ook op de externe Marcom en PR.

Mijn eerste workshop met het nieuwe MT ging over identiteit, cultuur, markt & concurrentie. Voordat het feitelijke creatieve proces begon, schreef ik mee aan visie, missie, aanbod, story en pitchteksten.

Daarna heb ik gezocht naar een fysiek uniek kenmerk uit hun productieproces. Dat werd een zg. inzaai-tray. Deze is vertaald naar een fris en flexibel toepasbaar huisstijlbeeld, waarin je ook de plantproducten gestileerd herkent.

De naam werd een (online) zoektocht en uit mijn analyse en argumentatie werd uiteindelijk Plantise gekozen. Het domein werd gekocht in de US. Wij mochten daarna vele uitingen ontwerpen, schrijven en realiseren. Van vrachtwagendesign t/m beurs-stand ontwerp.

Meer van ons werk zien?