Hoe komen we bij onze eigen naam en logo?

De naam De HuisstijlMeester heeft diverse combinaties in zich.

Zoals Huisstijl, De Huismeester, de Stijl/Stijlmeester of alleen: De Meester.

De naam

De Huismeester is de bewaarder, die toeziet op orde en efficiency. Het woord Meester staat voor ervaring. De Stijl vertelt wat ons doel is: jullie een eigen ‘stijl-van-je-huis’ meegeven en het raakt ook aan de kunstrichting De Stijl.

Verder kun je het accent leggen op: hij/zij is de stijl… meester. Dan gaat het over beheersing. Je staat ‘erboven’ als het ware. Het woordmerk heeft drie hoofdletters, om de onderdelen beter te kunnen onderscheiden.

Meerdere betekenissen in één naam. Ik reken erop dat deze snel onthouden wordt en direct vertelt wat ik lever: jouw unieke huisstijl (in tekst & beeld). Visual Branding in combinatie met Sound Branding. Jullie unieke geluids-clip op maat gecomponeerd. Ook voor je huidige logo! Kijk ook even voor de prijzen onder: BLOG – animatie.

Het beeldmerk & de sfeer

Als door het avondrood of de ochtendnevel heen. Een houvast ook om je koers op te richten als een vuurtorenlicht. Het is als een warme zon die jullie aanbod beschijnt. Vertrouwd en ook veilig? Ik wens het.

Het compacte monogram is samengesteld uit de dragende letters D, H en M. De D vormt zo een halve cirkel (of is het toch een smiley?) en refereert zo aan het beeldmerk.

Bewust een tikje retro. Omdat er toen aandacht uitging naar details in vormgeving, maar ook in de architectuur en meubels met veel liefdevol handwerk. Niet voor niets leeft bijvoorbeeld vintage en retro in interieur, nu weer helemaal op. Het is ook de sfeer van mijn jeugd in de jaren zestig en zeventig.

Hoe komen we op de slagzin?

Ziet ‘t. Bedenkt ‘t. Maakt ‘t.

En wat betekent dat voor jullie? Het zet jullie op ’n voorsprong bij je presentatie naar buiten (en binnen). Je komt supersterk uit de startblokken als het ware.
Ik observeer en lees mij in (Ziet ’t). Eerst zien, voelen en ruiken als het ware wie jullie zijn. Want een sterke huisstijl heeft jullie DNA in zich.

Daarom kun je deze niet even online bestellen. Er zit dan geen ‘ziel’ in. Geen belofte die klopt. Geen toegevoegde waarde in gedrag of spreken. Het logo is een lege huls zonder dat het IN jullie organisatie of MT geland is (en dat gaan klanten of medewerkers vroeger of later merken).

Daarna volgt het creatieve proces met mijn designteam (Bedenkt ’t). Uit alle indrukken adviseren wij DE oplossing voor jullie. Met argumenten onderbouwd. Om daarna jullie reacties te verwerken. En dan… efficiënt en doelgericht richting levering, invoering, introductie en realisatie! (Maakt ’t).

Meer over mij en ons team weten?